English Azari Arabic

حمایت از گردشگری سلامت با تدوین تعرفه های خدمات پزشکی

«جهانگیری»: تمامی مراکز درمانی و آژانس‌های فعال در زمینه جذب توریست سلامت با کنترل و حمایت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور به توسعه و ارائه بهتر خدمات به مسافران خارجی که برای درمان به شهرهای ایران سفر می‌کنند، کمک خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، صبح 27 مهرماه، سی و هفتمین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات با حضور «جهانگیری» معاونت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور، «دکتر کرباسی» دبیرکل اتاق اکو و «محمد کاوه» رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و دیگر مهمان‌ها و اعضای این کمیسیون با دستور جلسه، بررسی وضعیت تعرفه‌های درمانی برای جذب بیماران خارجی در اتاق ایران تشکیل شد.

در این جلسه «محمد کاوه» رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به شرایط دنیا و رتبه گردشگری سلامت در جذب گردشگر به کشورهای مختلف، سهم ایران در این امر را در مقایسه با کشورهایی مانند هند، ترکیه و مالزی بسیار کم ارزیابی کرد. وی افزود: در صورتی که اطلاعات مناسبی از سطح کیفی و نوع خدمات این حوزه در اختیار رسانه‌ها و سازمان‌های جهانی قرار دهیم می‌توانیم مقصد مناسبی برای درمان بیمارانی که کشورهای دیگر را برای جراحی و عملیات پزشکی انتخاب می‌کنند باشیم.

کاوه، نبود تعرفه مشخص درمانی و کمبود استانداردهای بین‌المللی را از جمله علل مؤثر پایین بودن نرخ جذب گردشگران این حوزه عنوان کرد و گفت: تعداد بیمارستان‌ها و شرکت‌های گردشگری موفق در این بخش بسیار کم است و فعالان این بخش‌ها در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

در ادامه «دکتر کرباسی» دبیرکل اتاق اکو، به نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پی ریزی جذب گردشگر سلامت در سال 86 اشاره کرد و گفت: یک سازمان باید به عنوان متولی این امر در کنترل و جذب بیشتر گردشگران و مراکز درمانی قدم بردارد.
وی تعیین خدمات پرواز و اقامت به همراه استانداردسازی تعرفه‌های درمانی را دو عامل مهم برای توسعه گردشگر سلامت دانست و گفت: واسطه‌ها و رابطه‌ها هزینه‌های اضافی را به بیماران تحمیل می‌کنند که باید تحت نظارت یک سازمان این بخش‌ها ساماندهی و مدیریت شوند.

کرباسی افزود: موقعیت ایران در جذب گردشگران سلامت از کشورهای اسلامی و همسایگان، بستری مناسب برای توسعه این بخش و فعال کردن امور گردشگری و حوزه‌های مرتبط با این امر است.

در ادامه دکتر جهانگیری معاونت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور از تدوین برنامه‌ای برای ارزیابی و کیفیت تضمین شده خدمات در واحدهای درمانی کشور با مدیریت سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری تبیین ارزیابی و اعتبار بخشی بین‌المللی به توریست سلامت فراهم شده است.

دکتر جهانگیری به مصوبه هیأت دولت در اول مهرماه اشاره کرد و نظارت بر تعرفه‌های پزشکی و بحث‌های اجرایی را بر عهده سازمان نظام پزشکی عنوان کرد.
وی 200 هزار تخت در بیمارستان‌های خصوصی تهران را یکی از مهمترین امکانات جذب گردشگران سلامت به تهران ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت‌های جذب گردشگر سلامت فراهم است وامیدواریم در آینده با درجه بندی براساس معیارها و استانداردهای بین‌المللی از حداکثر امکانات و ظرفیت‌های این بخش بهره‌مند گردیم.


تاریخ انتشار : 23 / 9 / 1393 | بازدید : 3319